ŹRÓDŁO WIECZNEJ MŁODOŚCI CZYLI RYTUAŁY TYBETAŃSKIE

Rytuały Tybetańskie to zestaw kilku prostych ćwiczeń, z natury przypominających jogę (proste układy), które poprawiają ogólny stan zdrowia i odmładzają organizm.

Zajmują one bardzo mało czasu i przynoszą spektakularne efekty. Z jednej strony pobudzają organizm, czyli powodują natychmiastowy wzrost energii i witalności. Z drugiej zaś strony wyciszają nerwy i negatywne myśli, które często zakłócają nasz życiowy rytm.

Jest to idealny zestaw ćwiczeń dla ludzi, którzy są bardzo zajęci i nie mają czasu.

Ćwiczenia najlepiej jest wykonywać rano, jeszcze przed śniadaniem. Wykonanie pełnego zestawu ćwiczeń zajmuje ok. 15 minut. Jeśli wolisz wykonywać je wieczorem, pamiętaj aby nie było to później niż ok. 18:00, bo wzrost energii może nie dać Ci zasnąć.

Na początek każdy z Rytuałów Tybetańskich należy powtórzyć tylko 3 razy. Z każdym tygodniem powtarzaj je o jeden lub o dwa razy więcej. Optymalną liczbą, do której staramy się dążyć jest 21. Jeśli któreś ćwiczenie okaże się dla Ciebie niewykonalne, nie rób nic na siłę, pomiń je i powróć do niego po kilku dniach.

Wykonuj ćwiczenia powoli. Przy wykonywaniu każdego ćwiczenia oddychaj regularnie, kontrolując oddech.

RYTUAŁ PIERWSZY
Pobudza energię w ciele. Wpływa korzystnie na krążenie, co może łagodzić dolegliwości związane z żylakami, ułatwia przepływ płynu rdzeniowo-mózgowego, zapobiegając bólom głowy.

WYKONANIE ĆWICZENIA:
Stań prosto, stopy rozstaw równolegle na szerokość bioder, nogi lekko zegnij w kolanach. Wyciągnij ramiona na wysokość barków. Dłonie skieruj w stronę podłogi. Pamiętaj aby znajdowały się one w jednej linii z ramionami. Teraz obracaj się wokół własnej osi zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara. Oddychaj powoli, głęboko i równo. Kiedy skończysz obroty, stań na lekko rozstawionych nogach, złóż dłonie, jak do modlitwy przed sobą na wysokości mostka i spoglądaj na zetknięte kciuki. Pomoże Ci to odzyskać równowagę.


RYTUAŁ DRUGI
Działa wzmacniająco na nerki, narządy układu trawiennego, narządy płciowe, tarczycę. Uelastycznia mięsień serca i przeponę. Usuwa napięcia w dolnej części kręgosłupa.

WYKONANIE ĆWICZENIA:
Połóż się na plecach z wyprostowanymi nogami, najlepiej na dywanie lub macie, aby oddzielić ciało od zimnego podłoża. Ułóż ręce wzdłuż tułowia, dłonie skieruj do podłogi. Teraz wraz z wdechem (przez nos) unieś głowę i przyciągnij brodę do klatki piersiowej. Jednocześnie unieś wyprostowane w kolanach nogi, najlepiej do osiągnięcia kąta prostego między nimi, a resztą ciała. Podczas podnoszenia nóg, całe plecy powinny przylegać do podłoża. W tej pozycji staraj się wytrzymać 2-3 pełne oddechy. Wraz z wydechem (przez usta) opuść najpierw nogi (uginając kolana tak by stopy oparły się podeszwą o ziemię), a następnie przesuwając stopy po ziemi równocześnie opuść uda i głowę. Rób to bardzo powoli! Podczas przerwy między powtórzeniami oddychaj w tym samym rytmie, im głębiej to robisz, tym lepiej. Przerwa w serii powinna trwać do 4 oddechów.


RYTUAŁ TRZECI
Pozwala się odstresować, odmładza nadnercza i usuwa napięcia z kręgosłupa i karku, poprawia pracę wielu narządów. Dobry dla kobiet w okresie menopauzy oraz przy bolesnych, przedłużających się i nieregularnych miesiączkach.

WYKONANIE ĆWICZENIA:
Uklęknij na podłodze, wyprostuj ciało, nogi rozstaw na szerokość bioder. Ręce ułóż z tyłu na udach, tuż pod pośladkami, lub nad nimi, w okolicach bioder. Skłoń głowę wraz z szyją do przodu, brodę przyciągnij do mostka. Następnie, podczas głębokiego wdechu nosem, odchyl głowę i tułów maksymalnie do tyłu, aby przypomniały wygięty łuk. Nogi i biodra powinny pozostać w miejscu. W trakcie odchylenia mocno podpieraj ręce na udach/biodrach. Wypuszczając powietrze ustami, wróć do pozycji wyjściowej, z podbródkiem przyciągniętym do mostka.


RYTUAŁ CZWARTY
Pobudza tarczycę, układ trawienny, narządy i gruczoły płciowe. Wzmacnia brzuch, uda, ręce i ramiona. Pomaga udrażniać układ oddechowy, oraz wzmacnia układ immunologiczny.

WYKONANIE ĆWICZENIA:
Usiądź na podłodze z wyprostowanymi i lekko rozstawionymi nogami (stopy rozstawione na szerokość bioder). Wyprostuj tułów, dłonie powinny przylegać płasko do ziemi przy pośladkach. Brodę przyciągnij do klatki piersiowej. Podczas wdechu (nosem) odchyl głowę do tyłu, jednocześnie unosząc miednicę i resztę tułowia tak, aby kolana były zgięte, a ręce pozostały proste. Twoja pozycja powinna przypominać mostek. Napręż wszystkie mięśnie i chwilę wytrzymaj. Następnie rozluźnij je, robiąc wydech (ustami) i wróć do pozycji wyjściowej.


RYTUAŁ PIĄTY
Odmładza tarczycę, nerki i nadnercza oraz wszystkie narządy układu trawiennego. Poprawia krążenie limfy a więc wzmacnia układ odpornościowy. Łagodzi objawy menopauzy, oczyszcza zatoki, reguluje trawienie. Wzmacnia mięśnie brzucha, kręgosłup, nogi i ręce.

WYKONANIE ĆWICZENIA:
Połóż się twarzą do ziemi z wyprostowanymi nogami i podwiniętymi palcami stóp. Dłonie połóż płasko na ziemi na wysokości klatki piersiowej. W tym ułożeniu podnieś powoli cały tułów, opierając się na prostych rękach. Głowę odchyl do tyłu. Twoje ciało powinno „wisieć”. Następnie, biorąc głęboki wdech (nosem) unieś biodra kierując jednocześnie głowę w dół, tak aby broda dotknęła do klatki piersiowej. Twoje ciało powinno stworzyć figurę przypominającą odwróconą literę V. Wypuszczając powietrze (ustami) powróć do „wiszącej” pozycji, rozluźniając mięśnie.


Po zakończeniu wszystkich rytuałów, poleż przez kilka minut spokojnie oddychając i relaksując się. Spróbuj wsłuchać się we własne ciało.

Polecam Wam gorąco wypróbowanie tych ćwiczeń – jestem bardzo ciekawa czy polubicie je tak bardzo jak ja 🙂

W internecie możecie znaleźć wiele filmów instruktażowych. Wybierzcie ten z którym jest Wam najbardziej po drodze i zacznijcie już dziś 🙂

Trzymam za Was kciuki 🙂

Written By
More from majkapietrak

ŹRÓDŁO WIECZNEJ MŁODOŚCI CZYLI RYTUAŁY TYBETAŃSKIE

Rytuały Tybetańskie to zestaw kilku prostych ćwiczeń, z natury przypominających jogę (proste...
Read More

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *