ZDROWY SEN TO GWARANCJA WYPOCZYNKU I DOBREJ FORMY PRZEZ CAŁY DZIEŃ CZYLI WYBIERAMY NAJLEPSZĄ POZYCJĘ DO SPANIA – CZĘŚĆ I

Właściwy wypoczynek podczas snu ma ogromny wpływ na nasze zdrowie, samopoczucie, oraz energię życiową i nie tylko

Odpowiednia pozycja podczas snu jest również bardzo znaczącym elementem dla zdrowia naszego kręgosłupa.
Mało wygodna pozycja, którą przyjmujemy w momencie spania powoduje stan, w którym mięśnie zamiast być rozluźnione, nadmiernie się napinają i niepotrzebnie obciążają plecy.

Przespanie nocy w tak nieodpowiedniej pozycji to skutek nie tylko porannego bólu, ale również niewyspania, rozdrażnienia i ogólnego zmęczenia, albo wstania lewą nogą

Którą pozycję zatem należy wybrać, by w końcu porządnie się wyspać?

SPANIE NA PLECACH – ta pozycja umożliwia naszym narządom wewnętrznym na „rozszerzanie się” i tym samym całkowity relaks. Nie obciążamy ich, nie gnieciemy ani nie dusimy. Jeśli preferujesz spanie w tej właśnie pozycji, wskazane jest aby pod kolanami i pod dolnym odcinkiem kręgosłupa umieścić poduszkę (zrolowany ręcznik), zwłaszcza jeśli cierpisz na dolegliwości ze strony dolnego odcinka kręgosłupa. Poduszka umieszczona właśnie w tych miejscach ma na celu złagodzenie presji w dolnej części kręgosłupa, zmniejszenie nacisku i odciążenie kręgosłupa lędźwiowego. Dobrą odmianą tej pozycji jest leżenie na plecach z lekko ugiętymi kolanami.

 

 

SPANIE NA BOKU – ta pozycja to jedna z najczęściej wybieranych pozycji podczas naszego snu. Jeśli zdecydowaliśmy się na tą pozycję to najlepiej spać na boku z lekko ugiętymi nogami. Taka pozycja pozwala nam na zachowanie lordozy lędźwiowej. Jeśli chcemy zmniejszyć nacisk na kolana i zablokować biodra przed obracaniem to oczywiście niezbędna jest poduszka umieszczona między nogami. Osoby z większą wagą śpiące na boku powinny podłożyć poduszkę pod talię, co zapobiegnie zapadaniu się kręgosłupa. Spanie na boku minimalizuje chrapanie, nie powoduje refluksów, a także ułatwia oddychanie.

 

 

SPANIE NA BRZUCHU – pozycja ta jest najmniej zdrowym sposobem spania, gdyż najbardziej obciąża nasz kręgosłup. W momencie spania na brzuchu narządy wewnętrzne są uciskane, płuca mają ograniczony dopływ powietrza, nasza szyja jest nienaturalnie skręcona ku górze, co oczywiście wywołuje napięcia mięśniowe oraz późniejsze bóle. Pozycja ta jest szczególnie niewskazana dla osób, które cierpią na problemy związane z szyjnym i lędźwiowym odcinkiem kręgosłupa. Jeśli uważasz, że nie potrafisz/nie możesz spać w innej pozycji, staraj się zapobiec nadmiernemu obciążeniu dolnego odcinka kręgosłupa umieszczając poduszkę pod brzuchem. Ona powinna skutecznie zapobiec nadmiernemu wyginaniu się kręgosłupa lędźwiowego.

 

 

Tags from the story
,
Written By
More from majkapietrak

BÓL – NIE BAGATELIZUJMY GO BO W PRZYSZŁOŚCI ODBIJE SIĘ NAM CZKAWKĄ

Podczas mojej kilkuletniej praktyki słowa często padające w odpowiedzi na moje pytanie:...
Read More

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *